ליווי אישי למעצבים גרפיים
בתור מעצבים גרפים פרילנסרים רוב הזמן אנחנו לבד בעסק.
אנחנו צריכים להתמודד מול לקוחות, להוציא הצעות מחיר, לשווק, למכור, לעצב… והכל לבד.
גם אם יש לכם משמעת עצמית ואתם יודעים להושיב את עצמכם לעבודה, אני מאמינה שהדרך הטובה ביותר להגיע להישגים גבוהים במהירות רבה היא ליווי אישי.
כשיש אדם מבחוץ שדוחף אותך לעשיה, שמציב לך את היעדים גבוה יותר ויותר, שאתה נדרש להגיש לו שיעורי בית ויחד מודדים התקדמות זה מביא לשיאים חדשים את העסק שלך.
והעיקר, כאשר מתעוררות שאלות אסטרטגיות, ויש עם מי להתייעץ- נמנעים מטעויות, חוסכים זמן וכסף ומגדילים את ההכנסות.
ייעוץ עסקי למעצבים גרפיים
כשאנו, המעצבים גרפים, ניגשים לשווק את עצמנו ורוצים להמריא ולהגיע להישגים
הבעיה העיקרית שלנו היא שעיצוב גרפי זה לא עסק. עיצוב גרפי זה מקצוע.
על מנת להפוך את המקצוע הזה לעסק מצליח- עלינו לבדל את עצמנו, למצוא את הייחודיות שלנו וכך ניתן לשווק לקהל יעד מסוים, להביא לקוחות מדויקים, לשכלל את תהליך המכירה ולמכור הרבה יותר.
דוגמאות לבידול של מעצבים גרפיים:
עיצוב ערכות למידה לבתי ספר
איור זוגות ומיתוג גרפי לאירועים
עיצוב קירות לחנויות ובתי עסק
מיתוג עסקים בתחום מסויים
איורי קיר
לגני ילדים
עיצוב קירות
בבתי מגורים
ועוד… ועוד…
ועוד…
הייעוץ העסקי שלי מורכב מ-3 חלקים:
תהליך מציאת הבידול
כל מעצב גרפי שרוצה למצוא את הבידול העסקי שלו צריך לוודא שלפחות 3 רבדים מתקיימים:
- שהוא מחובר לתחום, שזה מסעיר אותו ומרגש אותו
- שהוא יכול לתת שירות מצויין/ שיש לו רעיון מבריק שמאוד יעזור ללקוחות
- שהמוצר שלו כלכלי, רווחי, שיהיה מי שמוכן לשלם על כך ויש לו אסטרטגיה כלכלית.
כאשר נסיים את תהליך מציאת הבידול המעצב יתרגש לקום כל בוקר לעבודה, יאהב את המשימות שלו, יתלהב ויוכל לבנות עסק כלכלי ורווחי מאוד, שישבור כל תקרת זכוכית.
דיוק המוצר ותהליך המכירה
אחרי שמצאנו את הבידול העסקי- כעת יש לדייק מה מכיל המוצר, מהם בדיוק החבילות שהעסק מוכר, מהם הצרכים של הלקוחות ומהו מעמד המכירה המתאים ביותר. הרעיון המרכזי הוא ליצור שיטתיות.
שיטתיות במוצר עצמו
שיטתיות בתהליך המכירה
ובהמשך- שיטתיות גם בשיווק.
על מנת לדייק את המוצר נצטרך בד"כ לחקור את השוק, לבצע סקרים, לשאול את הלקוחות מהם בדיוק "הכאבים" שלהם ואיך הם רוצים שיפתרו להם את הבעיה.
בניית מכונת שיווק
על מנת ליצור עסק יציב, חזק, מכניס וצומח בונים מערך שיווק שיטתי שמטרתו כפולה:
- להזרים לקוחות פוטנציאליים מדוייקים לבידול העסק
- לחמם אותם, להעביר אותם תהליך בישול, ליצור מערכת יחסים שתגרום ללקוח לסמוך על העסק ולרכוש את המוצר.
כל מעצב יבנה מערך שיווק אחר בהתאם למעמד המכירה והמוצר שלו.
השיטתיות במוצר, בתהליך המכירה ובשיווק ממנפת את העסק של המעצב הגרפי ליעדים חדשים, ליציבות בהכנסות וצמיחה מהממת.